teisipäev, 7. august 2012

Mitu magamata ööd

Mul ei ole Ljubljana põrgukuumuses õnnestunud oma unetuid öid järgi magada. Enamgi veel: unisus on võtnud suuremad mõõtmed. Ühel päeval ma lihtsalt jään raamatukogus kogu seda tarka juttu kuulates magama. Ma ei viitsi isegi enam märkmeid teha. Ma magaksin parema meelega, aga kuumus kleepub ihu vastu ja lömastab mu keha.Õeh....

Kõige selle raamatukogutuuri kõrval olen kõndinud mööda kaldapealset ja teinud paar klõpsu (märkus: jäätist olen ma samavõrd palju söönud kui pilte teinud). Esmaspäeval läksin üles kindlusesse (asub mäe otsas nagu kord ja kohus), kus õhtuti näidatakse erinevaid filme. Kas te Tartuffi teate? Festival "Film pod zvezdani" (film tähtede all) on midagi sarnast: ainult tasuline, pikema kestvusega ja ühe filmiga päevas/õhtus. Esmaspäeva õhtul näidati "Elupuud": ilus kunstiline film, ainult minu staadiumis unimütside maitse jaoks liiga pikk.


Kõige rohkem meeldib mulle Ljubljanica kaldapealne: väikesed hubased kohvikud, isikupärased nurgapoed (lõõtsutavate koerte ja mänguhimuliste kassipoegadega), aiasaaduste turg. Veel muidugi kitsad tänavad, jutukad tuvid, jalgratturid, Kolmiksild; Prešeni väljak, kus õhtuti esinevad moosekandid ja see tänav rahvusraamatukogu juures, kus valgetele puupinkidele on kirjutatud Sloveenia kuulsate inimeste nimed ja sünniaastad ning iga pingi kõrval on käru muruga...
Kirikud mind enam ei huvita, aga ehk õnnestub mul põigata Tivoli parki (kuuldavasti müüakse seal linna parimat jäätist) ja homme sõita järve äärde. Hosteli administraator on tõeline ingel: lubas minu jaoks bussiajad järele vaadata. Loodan ainult, et selleks ajaks veel kogu vesi pole ära aurustunud... Sellises palavuses... No teate! Enamus inimesi tuleb tänavatele kesköösel ja isegi siis on veel palav.

Mis ma siin ikka kirjutan, lisan veidikene ka silmailu.

Selle silla nime arvasin ma paugupealt ära. Eks see Draakonite sild (Zmajski most) ole! Üks tiivuline on armsam kui teine. Kluti-pluti!


Iga kord, kui ma kõnnin üle Kongressi väljaku, poeb sügis hinge. Huvitav küll miks? :)


Tavaliselt teen ma pilti jõest...Jah, kindluse torn on ka pildile trüginud.


99 juhul sajast säilitan lustakad kaadrid oma mälus, aga vahel harva teen ka mõne kohmaka ülesvõtte. Maakad linnas, juhhei!


Tänan tähelepanu eest! Loodetavasti paranen pealtselt unisusest ja kuumarabandusest...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar