kolmapäev, 11. juuli 2012

Ne govorim slovensko

Ronisin õhtul kolmanda künka otsa. Olin küll nõuks võtnud ühe väikese kabeli juurde jõuda, mis viinamäe tipus kükitab, aga orienteerumises pole ma kunagi hea olnud. Kõndisin liiga kaugele ja kui üles jõudsin, siis oli kabeli asemel hoopis väike valge kirik. Kabel piidles mind itsitades kaks küngast vasakul.
Vaated on üleval maalilised. Ma tegin pilti ka (Vend, kiida mind!). Pildi peal ei näe see muidugi nii ehe välja. Kui ma künka otsas (koristatud) viljapõllul istusin tuli hinge selline mõnus tunne. Mäed ja mina vaatasime tõtt. Vihma ootuses olid hallid pilved kogunenud künkatippudesse. Võib-olla sellepärast sajabki harva ja tavaliselt paduvihma: pilved võtavad ennast mägede taga ritta ja kui juba piisava suurusega kamp on kogunenud, siis jooksevad nad koos üle mäe... ja kallavad meile vett krae vahele.

Nende mägedega on selline lugu, et sloveenlaste jaoks ei ole kõik mäed mäed. Nad on ära hellitatud ja muutunud seetõttu valivaks. Näiteks Pohorje on lihtsalt tavapärasest kõrgem koht (ha-ha-haa!).
Mina juuksekarva lõhki ajama ei hakka. Kõik on mäed! Linn on mägedega ümber piiratud ja eriti vahva on see, et ma elan linna servas (taaskord) ja üles ronida saan nautida suurepärast vaadet linnale.


Küsisin täna ujumise kohta ja selgus, et ei ujutagi. Mis mõttes ei ujuta, ei saanud mina aru ja näitasin kaardil, et siin on vesi ja siin on mingi veekogu ja siin... Mentor vangutas pead ja lausus, et ei-ei-ei. Drava vesi on liiga must ja minu osutatud veekogudes kasvatatakse kalu. Nojah, ega mul kalade vastu midagi pole. Saame koos ujuda. Absurdne on minna ujuma Draval asuvale saarele, kus on sisebassein (suvel basseinis ujuda? Tule taevas appi!) või sõita rannikule või Bledi.

Peale tavapärase info(üle)küllusega sain natukene sloveeni keelt õppida. Seda on iga päev aina rohkem vaja, sest mobiilile saabusid mingid sõnumid sloveeni keeles ja ma ehmusin ära. Arusaamatust tekstist võib kõike välja lugeda.

No vot ja kindlasti on teil rõõm teada saada, et ma viskasin (kuri)kuulsa eesti võileiva ära. Oli juba piisavalt reisinud. Küll on küll!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar